۞ یاران مهدی ۞
ای پادشه خوبان , داد از غم تنهایی دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی ...

بزرگ مردتاریخ

جستجو
لوگو دوستان

 پایگاه مقاومت بسیج نصر
جعبه حدیث



جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

كد نوحه

كد مداحی


کار هر مرد نیست خرمن کوفتن / گاو نر میخواهد و مرد کهن ... 

شهید همت می گوید: کربلا رفتن خون میخواهد.

شهید آوینی می گوید: آنان را که می ترسند ، از کربلا می رانند.  

حالا همسنگر بسیجی میدونه که کربلا سوختن میخواد. می تونی تو لهیب آتیش بسوزی؟ آره ؟ جیگرشو داری؟...

یامهدی  

میتونی بری جایی که زنده زنده سرتو ببرن؟ تیکه تیکه گوشتهای تنتو جدا کنن؟ آب داغ بریزن رو گوشتهای تنت که آب بشه و بریزه ؟ میتونی بری جایی که اسیر شی و بندازنت تو دیگ آب جوش؟ دروغ نگو! ادعا نکن! نمیری. نمی تونی. 

شهید پیچک میگه اونی میتونه از سیم خار دار دشمن، شب عملیات رد بشه که گیر سیم خاردار نفسش نباشه.

اونا که اینها رو می دیدن و میرفتن، جهاداکبرشون تکمیل بود و تکلیفشونو با نفسشون روشن کرده بودن..... 

اما امان از نفس ... که ....  

درجات شهدا متفاوته ..اونی که میسوزه یا غرق میشه فرق داره با اونی که ساده تر شهید میشه ...البته هرکه در این بزم مقربتر است، جام بلا بیشترش میدهند.   

شعار ندم ... کار من نیست... شعار ندم ...

شهادت مفت نیست ... مفت نیست ... مفت نیست...

جهاد اکبر میخواد ... سوختن میخواد ...

مفت نیست با شهدای کربلا محشور شدن  

مفت نیست ...  

یامهدی



نوشته شده در دوشنبه 29 اسفند 1390 توسط فائزه ۞

وقتی سخن از اوست قلم از حرکت می ایستد وقلب فریاد میزند . پس تنها از زبان خودش باید گفت که هر اقدام دیگری تنها و تنها از تاثیر کلام می کاهد. در این گزارش شما را با چند پند اقتصادی از امام رضا (ع) آشنا می کنیم.

-پرهیز از گداپروری

کمک به یک فرد ضعیف بهتر از صدقه دادن است.

2.مطالبه حق

مؤمن در حال غضب هم از دایره حق بیرون نمی‌رود و در حال رضایت هم در باطل داخل نمی‌گردد و هرگز بیش از حق خود مطالبه نمی‌کند.

3.انفاق

روزی حضرت رضا علیه السلام از یکی از غلامان خود پرسید:«آیا امروز چیزی در راه خدا انفاق کرده اید؟»  غلام گفت:«نه.»  امام فرمود:«پس خداوند از کجا به ما عوض دهد؟! برو چیزی در راه خدا انفاق کن، حتی اگر یک درهم باشد.»

4.هشدار در مورد فقر

هیچ یك از اهل بیت(ع) پیروانشان را به فقر و تهی دستی فرا نخواندند؛ چرا كه فقر، به طور طبیعی می تواند سرچشمه بسیاری از غصه ها، لغزش ها و تبهكاری ها باشد. «بررسی مشكلات اجتماعی و سبب جویی نابسامانی ها روشن می سازد كه فقر اساس بسیاری از مشكلات اجتماعی و نابسامانی های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است. تردید نیست كه انسان دراین زندگی، دركالبدی جای دارد که از مواد طبیعی تشكیل یافته است و با اشیایی سر و كار دارد و در فضایی زندگی می كند که به وسایل و كالاهای مادی نیازمند است. غذا، لباس، مسكن، نظافت و بهداشت، همه در طبیعت این زندگی و لازم تداوم حیات انسانی است و نبود یا كمبود هر یك از این امور، ناتوانی، بیماری و فرسایش و پیری زودرس را در پی خواهد داشت».

برهمین اساس است كه امام رضا(ع) فرمود: «المسكنة مفتاح البوس؛ بینوایی و فقر، كلید بدبختی و بیچارگی است.» آن حضرت در سخنی دیگر به نقش معیشت كافی در آرامش روحی و روانی انسان این گونه اشاره می فرماید:
«ان الانسان اذا ادخر طعام سنته حف ظهره و استراح؛ چون آدمی خوراك سال خویش را ذخیره كند، بارش سبك می شود و آرامش می یابد.» و باز از آن حضرت روایت شده است: «اعمل لدنیاك كانك تعیش آبداً ؛ برای دنیایت چنان عمل كن كه گویا برای همیشه زنده ای.»شهید مطهری نیز در این باره می گوید: «پیغمبر اسلام؛ با هر نوع گدا صفتی و كلاشی سخت مبارزه كرده است.» پیغمبر اكرم(ص) فرمود: «در كار دنیای خودتان مصلح باشید!»؛ مصلح باشید، غیر از این است كه پول پرست باشید؛ یعنی كار صحیح و درست بكنید و دنیای خودتان را به سامان بیاورید و البته نسبت به آخرتتان نیز آنی غفلت نكنید».


«به هر حال، مسئله اقتصاد، مسئله ای ساده و بی اهمیت یا كم اهمیت نیست. دین داری و معنویت، بقا و عزت، سربلندی، حماسه و اقدام، عفت و اخلاق، هنر و فرهنگ، امید و تكاپو و شورآوری و سازندگی هر جامعه ای بستگی دارد به چگونگی نظام اقتصادی آن جامعه، حتی باید اعتراف كرد كه بروز شایسته نبوغ و استعداد نسل ها، در شعبه های گوناگون علم و صنعت و اختراع و هنر و فكر و تعقل، متوقف است بر جوّ اقتصادی سالم. در جو سالم اقتصادی است كه یك متفكر می تواند درست بیندیشد و یك جراح، عمل دقیق خود را به خوبی انجام دهد و یك هنرمند، بیافریند و یك اخلاقی، تربیت كند... .»

امام رضا(ع) در حدیثی دیگر می فرماید: «اذا اقبلت الدنیا علی انسان اعطته محاسن غیره و اذا ادبرت عنه سلبته محاسن نفسه؛ هرگاه دنیا[و دارایی]به انسانی روی آورد، نیکی های دیگران را [نیز] به او می دهد و هرگاه به كسی پشت كند [و او فقیر شود]، نیكی های خودش را [ هم] از او می گیرد».


«در توضیح این حدیث باید گفت: زندگی انسان به شخصیت او بستگی دارد و پایگاه و محور اصلی اثر گذاری و نقش آفرینی هركس، كیان، منش و شخصیت اوست. از این رو، نفی شخصیت، بسیار زیان بارتر از نفی شخص است. در این سخن، فقر، عامل نفی شخصیت شمرده شده است كه انسان فقیر دچار آن می شود و بر اثر آن ویژگی های مثبت خویش را از دست می دهد.» درحالی كه از آن سو، دارایی و تمكن مالی می تواند در شخصیت سازی انسان چنان اثرگذار باشد كه او را از نیكی های اخلاقی دیگران نیز بهره مندكند.

5. تخصص مداری در سخنان امام رضا(ع)


در آموزه های دینی، به موضوع تخصص در كار و حرفه بسیار توجه شده است. در قرآن كریم آمده است: آنگاه كه یوسف(ع) به عزیز مصر می گوید: «اجعلنی علی حزائن الارض؛ مرا بر خزائن این سرزمین بگمار!» از تخصص و آگاهی خویش در این باره می گوید و می فرماید: «انی حفیظ علیم. همانا من نگاهبانی [امین] و [ كاردانی] آگاه [به این كار] هستم.» (یوسف: 55). تخصص نداشتن در كار سبب می شود كه كار، خوب صورت نگیرد و در نتیجه زیان های فراوانی به بیت المال اقتصاد مسلمانان و اقتصاد خود شخص وارد شود. پیشرفت و شكوفایی اقتصادی در گرو تخصص و مهارت است و شخص در صورت ناآگاهی و تخصص نداشتن در كار و حرفه خویش، نه تنهاپیشرفت نخواهد كرد، بلكه دچار ركود و عقب گرد خواهد شد. امام رضا(ع) افراد را از سپردن كارها به دست افراد بی تشخیص و ناوارد بازداشته و این مسئله را جزئی از اسلام خالص دانسته و فرموده است: «... البرائة ممن نفی الاخیار... و آوی الطرداء اللعناء... استعمل السفهاء ؛ [جزو اسلام خالص است]، بیزار بودن از كسانی كه نیكان را تبعید كردند و كسانی را كه باید رانده می شدند، در مركز اسلامی پناه دادند و كم خردان [آگاهان و غیر متخصصان] را به كار گماردند».


«امام رضا(ع)، نابسامانی، بی عدالتی، تبعیض، فقر، محرومیت و مشكلات جامعه اسلامی را به عللی نسبت می دهد كه از آن جمله: به كار گماردن جاهلان و اشخاص سفیه و ناآگاهان است. بنابراین، به كار گماردن كسانی كه از نظر فكر و فن اداره جامعه و تدبیرامور مالی و مدیریت اقتصادی و دیگر مسائل اجتماعی، تخصص های لازم را ندارند، باعث عقب ماندگی، نابسامانی، فقر و محرومیت خواهد بود».


«بی گمان، مهارت، توانایی و معلومات تخصصی هر فرد در واقع، به مثابه دارایی و ثروتی است كه در اختیار اوست و همان طور كه دارایی را با توجه به بازده آن در فعالیت های اقتصادی به كار می اندازند، باید از مهارت و استعداد و معلومات تخصصی نیز به گونه ای در فعالیت های اقتصادی استفاده كرد. اگر فردی هزار واحد از پولی را كه در اختیار دارد، با نرخ بهره 12 در صد در سال قرض دهد، در پایان سال مالی دارای 1120 واحد پول خواهد شد؛ یعنی سود وام دهی او 12 درصد است. حال اگر او به جای قرض دادن، این مبلغ را مثلاً برای آموزش حرفه ای خاصی صرف كند و در نتیجه آن تخصص، صاحب درآمد بیشتری شود و درپی آن، به 14 درصد بازده برسد، گفته می شود كه تخصص، بازده بیشتری برای او داشته است تا مثلاً قرض دادنی كه البته سود حاصل از آن، اشكال شرعی نیز دارد»



نوشته شده در یکشنبه 28 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 

در بین اعراب در قدیم الایام یکی از نشانه های استیصال ودرماندگی وناچاری دست بر سر نهادن است وچنان چه در تاریخ هم نقل شده حضرت زینب(س) در بالای تل زینبیه وقتی دید شمر بر سینه امام حسین(ع) نشسته است دو دست خود را بر سر نهاد که نشانه ناچاری ونهایت مصیبت را حکایت میکند ودر یک نگاه عرفی نیز می تون اینگونه گفت: یا مهدی(عج) تاج سر مائی، آنچه واضح است این است که این حرکت ریشه روایی دارد وحرکتی است مودبانه در مقابل امام حاضر وناضر حضرت مهدی موعود(عج)،در روایات اشاره شده که چگونه بایستی به وجود نازنین آن سرور احترام گذاشت .

علت برخواستن به موقع ذکر نام قائم(عج)

ازامام صادق(ع)سوال شد علت قیام در موقع ذکر نام قائم چیست؟

حضرت فرمودند: صاحب الامر غیبت بسیار طولانی دارد و از کثرت لطف ومحبتی که به دوستانش دارد هر کس وی را به لقب قائم (عج) یاد کند آن حضرت هم نظری به او خواهد نمود وچون در این موقع مورد توجه امام قرار می گیرد شایسته است از باب احترام به پا خیزد واز خدا تعجیل در فرجش را بخواهد.

 علت دست بر سر نهادن در موقع ذکر نام امام عصر(عج) چیست؟

امام رضا(ع) در باب علت دست بر سر نهادن به هنگام ذکر نام شریه امام عصر(عج) در ضمن عبارتی میفرماید:<<عبد خاضع هنگام مشاهده ی مولایش چنین میکند>> و خود امام رضا(ع) نیز چنین میکرد وبه نحوی که گویا امام زمان(عج) آن حضرت را مشاهده می کند. درحضور امام رضا(ع) در خراسان کلمه قائم ذکر شد،حضرت برخواست ودستش را بر سر نهاد وگفت: ((اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه)) یعنی :خداوندا در فرجش شتاب کن وراه ظهور او را آسان گردان .

توضیح: برخواستن به احترام نام مبارک ونورانی امام عصر (عج) حتی دربعضی مواقع واجب می شود، مثلا چنان چه جمعی حضور داشته باشند که آن جمع پس از شنیدن نام مبارک امام از جا بلند شوندو یک نفر بلند نشود این از مصادیق بی اعتنائی به امام خواهد بود ،چرا که چنین وانمود می شود.



نوشته شده در یکشنبه 28 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 
احادیث

رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

اَنـَا اَدیبُ اللّه  وَ عَلىٌّ اَدیبى، اَمَرَنى رَبّى بِالسَّخاءِ وَ الْبِرِّ وَ نَهانى عَنِ الْبُخْلِ وَ الْجَفاءِ وَ ما شَى ءٌ اَبْغَضُ اِلَى اللّه  عَزَّوَجَلَّ مِنَ الْبُخْلِ وَ سوءِ الْخُلُقِ، وَ اِنَّهُ لیُفْسِدُ العَمَلَ كَما یُفْسِدُ الخَلُّ الْعَسَلَ

من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است. پروردگارم مرا به سخاوت و نیكى كردن فرمان داد و از بخل و سختگیرى بازَم داشت. در نزد خداوند عزّوجلّ چیزى منفورتر از بخل و بد اخلاقى نیست. بد اخلاقى، عمل را ضایع مى كند، آن سان كه سركه عسل را.

مكارم الاخلاق، ص 17


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

اِنَّ اَحْسَنَ الْحَدیثِ كِتابُ اللّه  وَ خَیْرَ الْهُدى هُدى مُحَمَّدٍ صلى الله علیه وآله وَ شَرَّ الاُْمورِ مُحْدَثاتُها

بهترین سخن، كتاب خدا و بهترین روش، روش پیامبر صلى لله علیه وآله و بدترین امور بدعت هاست (پدیده هاى مخالف دین.)

بحارالأنوار، ج 77، ص 122، ح 23


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

ألا اُخْبِرُكُمْ بِاَشبَهِكُم بى؟ قَالوا: بَلى یا رَسولَ اللّه. قالَ: اَحسَنُكُم خُلقا وَ اَلیَنُكُم كَنَفا وَ اَبَرُّكُم بِقَرَابَتِهِ وَ اَشَدُّكُم حُبّا لاِِخوانِهِ فى دینِهِ وَ اَصبَرُكُم عَلَى الحَقِّ وَ اَكظَمُكُم لِلغَیظِ وَ اَحسَنُكُم عَفْوا وَ اَشَدُّكُم مِن نَفْسِهِ اِنْصافا فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ

آیا شما را از شبیه ترینتان به خودم با خبر نسازم؟ گفتند: آرى اى رسول خدا! فرمودند: هر كس خوش اخلاق تر، نرم خوتر، به خویشانش نیكوكارتر، نسبت به برادران دینى اش دوست دارتر، بر حق شكیباتر، خشم را فروخورنده تر و با گذشت تر و در خرسندى و خشم با انصاف  تر باشد.

كافى، ج 2، ص 240، ح 35


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

 اَوصانى رَبّى بِسَبعٍ: اَوصانى بِالاِْخلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانیَةِ وَ اَن اَعْفُوَ عَمَّن ظَلَمَنى و اُعْطىَ مَن حَرَمَنى و اَصِلَ مَنْ قَطَعَنى و اَن یَكونَ صَمْتى فِكْرا وَ نَظَرى عِبَرا

پروردگارم هفت چیز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه به من ظلم نموده، بخشش به كسى كه مرا محروم كرده، رابطه با كسى كه با من قطع رابطه كرده، و سكوتم همراه با تفكّر و نگاهم براى عبرت باشد.

كنزالفوائد، ص 184 


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

اَقْرَبُكُمْ غَدا مِنّى فِى الْمَوْقِفِ اَصْدَقُكُمْ لِلْحَدیثِ وَ اَدّاكُمْ لِلاَْمانَةِ وَ اَوفاكُمْ بِالْعَهْدِ وَ اَحْسَنُكُمْ خُلْقا وَ اَقْرَبُكُمْ مِنَ النّاسِ

نزدیك‏ترین شما به من در قیامت: راستگوترین، امانتدارترین، وفادارترین به عهد و پیمان، خوش اخلاق‏ترین و نزدیك‏ترین شما به مردم است.

امالى طوسى، ص 229


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

لا یُـبَلِّغُنى اَحَدٌ مِنْكُم عَنْ اَحَدٍ مِن اَصحابى شَیئا، فَاِنّى اُحِبُّ اَنْ اَخْرُجَ اِلَیكُم و اَنَا سَلیمُ الصَّدرِ

كسى از شما حق ندارد از هیچ یك از یارانم چیزى به من بگوید؛ زیرا دوست دارم در حالى كه چیزى از شما در دلم نیست به سویتان بیایم.

مكارم الاخلاق، ص 17

 


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

اُمِرْتُ اَن آخُذَ الصَّدَقَةَ مِن اَغْنیاءِكُم فَاَرُدَّها فى فُقَراءِكُم

من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگیرم و به فقرایتان بدهم.

مستدرك الوسائل، ج 7، ص 105


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

اَمَرَنى رَبّى بِسَبْعِ خِصالٍ: حُبِّ المَساكینِ وَ الدُّنُوِّ مِنْهُم و اَنْ أكثِرَ مِن «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّه‏» وَ اَنْ اَصِلَ بِرَحِمى و اِن قَطَعَنى و اَن اَنظُرَ الى مَن هُوَ اَسفَلُ مِنّى و لا اَنْظُرَ اِلى مَنْ هُوَ فَوقى و اَن لا یَأخُذَنى فِى اللّه‏ِ لَومَةُ لائِمٍ و اَنْ اَقولَ الحَقَّ وَ اِنْ كانَ مُرّا و اَن لا اَسْاَلَ اَحَدا شَیئا

پروردگارم مرا به هفت خصلت امر نموده است: دوست داشتن بینوایان و نزدیك شدن به آنها، ذكر لا حول و لا قوة الا باللّه‏ را بسیار گفتن، با خویشاوندان رابطه برقرار كردن؛ هر چند آنان قطع رابطه كنند، [و در مسائل مادى]، به پایین‏تر از خود نگاه كنم نه به بالاتر، در راه خدا سرزنش ملامتگران را به خود نگیرم، حق را بگویم اگر چه تلخ باشد و از كسى چیزى نخواهم.

الاصول الستة عشر، ص 75


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

اِنْ قَدَرتَ اَن تُصْبِحَ و تُمسى و لَیْسَ فى قَلبِكَ غَشٌّ لاَِحَدٍ فَافعَل و ذلِكَ مِن سُنَّتى و مَنْ أحیى سُنَّتى فَقَد اَحیانى و مَن اَحیانى كانَ مَعى فِى الجَنَّةِ

تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فریب و نیرنگ كسى نباشد؛ چرا كه این از سنّت‏هاى من است و كسى كه سنّتم را زنده كند، مرا زنده كرده است و كسى كه مرا زنده كند، در بهشت با من خواهد بود.

سنن ترمذى، ج 4، ص 151


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

نَحْنُ قَوْمٌ لا نَأكُلُ حَتّى نَجوعَ وَ اِذا اَكَلْنا لا نَشْبَعُ

ما قومى هستیم كه تا گرسنه نشویم غذا نمى‏خوریم و تا سیر نشده‏ایم دست از غذا مى‏كشیم.

سنن النبى، ص 226


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

خَیْرُكُم خَیْرُكُم لِنِسائِهِ و اَنَا خَیْرُكُم لِنِسائى

بهترین شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترین شما براى زن خود هستم.

من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 443


رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:

بُعِثتُ بِمَكارِمِ الأخلاقِ وقحاسِنِه

من براى (احیاى) مكارم و نیكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.


الأمالى، طوسى، 596



نوشته شده در یکشنبه 28 اسفند 1390 توسط فائزه ۞

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی

چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی

خلیل آتش سخن تبر به دوش بت شکن

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم - نه

ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی

 

 

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام

دوباره صبح! ظهر! غروب شد نیامدی

الهم عجل لولیک الفرج

 


بهترین عمل در روز جمعه

امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود:
هیچ عملی در روز جمعه برتر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست.

زمان صلوات

امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود:
در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه، جمعی از ملائکه از آسمان فرود

می آیند که قلم هایی از طلا و لوح هایی از نقره همراه آنان است

و در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه و روز جمعه تا وقت غروب، چیزی

به جز صلوات بر پیغمبر و آل آن حضرت نمی نویسند.

 

 

و باز میرسیم به سر خط…

اینجا همان جاست که غروب جمعه ها دلت برای

لحظه ای نگاه او پر میکشد ، برای نیامدنش ، ندیدنش

برای …

 

 



نوشته شده در شنبه 27 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
مهدی جان در کوچه های دلمان نسیم جانبخش یادت را همواره زنده نگهدار. بنگر چگونه در تن خود غوطه وریم .سیل شک و ظن و تردید را شیطان بر قلبهامان وارد می کند .

مهدی جان می دانیم با آمدنت فتنه ها و کدورتها را که بر دل داریم بر می کنی و این سینه ها را با بخشش و احسان خود در تلاطم دریای درون بر کشتی نجات خود سوار می کنی و در صبحگاهان و سپیده دمان به لذت عدالت خود عزیز می داری .


مهدی جان تمام راههای نزدیکی به تو را در سر مرور می کنیم و هر لحظه و هر نفس به یاد تو آهسته نامت را ذکر می کنیم و به قلبمان فرمان تپش به خاطر تو را صادر می کنیم .

مهدی جان بنگر چگونه طاعتمان به رنگ ریا آغشته است . گدایی ما گدایی ریایی است . ما پرده های شرم و حیا را دریده ایم . ما غمزده ، نگاه به دستان تو بسته ایم . برما بیاموز تا علاج دل بیمار کنیم .

مهدی جان برگیر از دیده هامان ابرهای تیره شک را و پاک گردان از دلمان پرده های تردید و حجاب را و هر چه حجاب است بدر. طوفان باطل را که در نهادمان غوغا می کند به اشاره لطف و احسانت ، آرام گردان .

مهدی جان ما در این شهر غریبیم و در این ملک فقیر . بینوا و درمانده ، جهت گدایی و التماس آمده ایم . ای منتهای آروزی گدایان ، به خیل الطاف مبارک دل بسته ایم ..

مهدی جان نمی دانم با این همه ناسپاسی چگونه تمنایم را از تو طلب کنم . از تویی که خورشیدی را در زمستانی ترین روزهای زندگیم تاباندی تا گرمی بخش لحظه های یخ زده ام باشد. اکنون خورشیدم در افق آرزو ها در حال غروب است و من مانده ام دلتنگ ، در حسرت آرزوهای مانده بر دلم و هراسان از سکوت و تنهایی شب .

مهدی جان در این شب که ابرهای تیره دلم خیال باریدن دارد فقط ذکر نام تو از بار غمهایم می کاهد ..

مهدی جان این چشمانم را که از دنیا و آنچه در آن می بیند، لذت می برد به سوی مهربانیت متوجه گردان تا اشک های حسرتم سراسر خاک وجودم را همچون موم نرم نماید و دوباره شکل بگیرم. به تو متوسل شده ام . به مهربانی و رحمتت ، دعای سوزان قلبم را استجابت فرما . امیدم به درگه لطف توست فریاد العجل العجلم را بپذیر .. آمین


نوشته شده در شنبه 27 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 
shahid

آیا شهدا رفتند که ما بیخیال از کنار عکس های آنان که مزین خیابانها و کوچه هاست، رد شویم و به حال خودبوده و رد مقام عمل، پیام انان را لگدکوب کنیم.*شهیدعلی رضا سلمانی*

 



نوشته شده در جمعه 26 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 
افسوس...

روزی خواهد آمد که بی دینی، نماد روشن فکری است

دکتر شریعتی



نوشته شده در پنجشنبه 25 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 

انتظار

دلم قرار نمی گیرد از فغان بی تو        سپندوار ز كف داده ام عنان بی تو               

         ز تلخ كامی دوران ، نشو دلم فارغ          ز جام عشق لبی تر نكرد جان بی تو  

                    چو آسمان مه آلوده ام ز تنگ دلی         پر است سینه ام ز اندوه گران بی تو

                               نسیم صبح نمی آورد ترانه شوق                 سر بهار ندارند بلبلان بی تو

                                       لب از حكایت شبهای تار می بندم        اگر امان دهم چشم خون فشان بی تو

                              چو شمع كشته ندارم شراره ای به زبان      نمی زند سخنم آتشی به جان بی تو

                   ز بی دلی و خموشی چون نقش تصویرم       نمی گشایدم از بی خودی زبان بی تو

          عقیق صبر به زیر زبان تشنه نهم            چو یادم آید از آن شكرین دهان بی تو

گزارش غم دل را مگر كنم چو "امین"        جدا ز خلق به محراب جمكران بی تو



نوشته شده در پنجشنبه 25 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 
  

آخه یکی نیست بگه خواهر من عزیز من، چرا اینجوری میای تو خیابون!!چرا جوونا رو به گناه میندازی!! چرا چشم های جوونا رو که پاکه آلوده می کنی!! آخه بابا این جا آمریکا نیس!! اینجا ایرانه!! جایی که شهدای زیادی داده برای اینکه یک وجب از خاکش زیر چکمه های دشمنان نره!! آخه کجای دین ما گفته باید تو اینجوری باشی!!...تو گوهری در وجودت داری که در دنیا نمی توان قیمتی بر رویش گذاشت!! واقعا حجاب فاطمی اینه!!واقعا ارزش خودتو همین قدر می دونی!!دیگه هیچی نمی گم!! خودت می دونی با خدای خودت و شهدا!! که امیدوارم روز قیامت جواب قانع کننده ای برای آنان داشته باشی!!... 

یامهدی



نوشته شده در پنجشنبه 25 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 




امیرالمومنین علی (ع) می فرماید : « روزی با فاطمه (س) محضر

پیامبر خدا (ص) رسیدیم ٬ دیدیم حضرت به شدت گریه می کند .

گفتم : پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله ! چرا گریه می کنی ؟

فرمود : یا علی ! آن شب که مرا به معراج بردند ٬ گروهی از زنان امت

 خود را در عذاب سختی دیدم و از شدت عذابشان گریستم . ( و

اکنون گریه ام برای ایشان است . )



زنی را دیدم که از موی سر آویزان است و مغز سرش از شدت حرارت

 می جوشد.

رسول خدا (ص) فرمود :

دخترم ! زنی که از موی سرش آویخته شده بود ٬ موی سر خود را از

نامحرم نمی پوشاند.


                                                                                         منبع : خاک ریز توبه


نوشته شده در چهارشنبه 24 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 

گاهی چقدر زود دیر می شود ...


اگر خودمان را درست بکنیم، خدا کافی است.
ما می خواهیم اگر دلمان خواست دروغ بگوییم، اما کسی به ما حق ندارد دروغ بگوید.
بابا با خدا بساز، کار را درست می کند. چرا در خلوت و جلوت، دلت هر چه می خواهد می کنی؟

حالا که این کارها را کرده ایم، باید توبه بکنیم، باید تضرع کنیم.

بالاخره، حالا که کار را به اینجا رساندیم، خودمان می دانیم دوایش استغفار است،[آیا استغفار] می کنیم؟
تا خودمان را اصلاح نکنیم و با خدا ارتباط نداشته باشیم، با نمایندگان خدا ارتباط نداشته باشیم، کارمان درست نمی شود؛ امروز تا فردا، تا پس فردا، این که کار نشد. تا رابطه ما با ولی امر، امام زمان صلوات الله علیه قوی نشود، آیا کار ما درست می شود بدون اصلاح نفس؟ 

 ما از خودمان هم باید بترسیم.

در خلوتمان با خدا، تضرعاتمان، توبه مان، نمازهایمان، عباداتمان، مخصوصاً دعای شریف « عظم البلاء و برح الخفاء » را بخوانیم؛ از خدا بخواهیم برساند صاحب کار را؛ با او باشیم. حالا اگر رساند؛رساند ! اگر نرساند، دور نرویم از کنار او، از رضای او دور نرویم. او می بیند، او می داند حرفهایی که ما به همدیگر می زنیم. او عین الله الناظره [است] و جلوتر از ماها می شنود حرف ما را؛ بلکه خودمان که حرف می زنیم این صدا از لب می آید به [طرف] گوش، فاصله ای دارد، او جلوتر از این فاصله، حرف خودمان را می شنود، از خودمان، کلام خودمان را؛ آن وقت [آیا] ما می توانیم کاری بکنیم که او نفهمد؟ می توانیم کاری بکنیم که او نداند؟

 العبد محمد تقی بهجت




نوشته شده در یکشنبه 21 اسفند 1390 توسط فائزه ۞

به نام خدای مهدی(عج...)

آقا سلام . غریب و تنها بین ما سلام!

کاش روزی فکرمان تو شوی همه ی فکرمان تو شوی.

شنیده اید که می گویند خوب است مرگ وجود دارد وگرنه معلوم نبود چه می شد؟!

راستش انگار بیشترما فراموش کردیم که مرگ وجود دارد!

می دانید بیشتر ما فکر می کنیم مردن مال همسایه است به سرغ ما نمی آید! اما دیر یا زود ...

پس با هم باشیم با هم...

برای سلامتی و ظهور منجی صلوات



نوشته شده در یکشنبه 21 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
 

http://www.radsms.com//image/image_post/sms_emame-zaman/sms-emame-zaman-jadid.jpg

این جمعه ها که ختم به مختار میشود

بدجور دل ، طالب دیدار می شود

ای منتقم بیا که به عالم نشان دهیم

شیعه عزیز است و جز او خوار می شود . . .

.

.

وقتی میگیم خدا کند که بیایی

شاید او می فرماید خدا کند که بخواهید . . .

.

.

روی تو را ز چشمه نور آفریده اند / لعل تو از شراب طهور آفریده اند

خورشید هم به روشنی طلعت تو نیست / آیینه تو را ز بلور آفریده اند

پنهان مکن جمال خود از عاشقان خویش / خورشید را برای ظهور آفریده اند . . .

.

.

ای آخرین توسل سبز دعای ما

آیا نمیرسد به حضورت دعای ما؟

شنبه،دوباره شنبه، دوباره سه نقطه چین…

بی تو چه زود میگذرد هفته های ما

.

.

منتظرم منتظرم مسافرم زود برسه

یه صبح جمعه تو دعا مهدی موعود برسه

.

.

ما مست علوفه ایم، مردن بهتر / بی برگ و شکوفه ایم، مردن بهتر

از غیبت طولانی تان شد معلوم / ما مردم کوفه ایم، مردن بهتر . . .

.

.

لحظه لحظه بوى ظهور مى آید / عطر ناب گل حضور مى آید

سبز مردى از قبیله عشق / ساده و سبز و صبور مى آید . . .

.

.

تو امام عصری و عصر جمعه های من این همه دلگیر!

گنهم چیست که در مرداب خویش افتاده ام گیر . . .

.

.

به یاد او همه غم ها ز سینه دور شود

دلم به رغم سیاهیش غرق نور شود

همیشه منتظرش بودم ای خدا مپسند

که بعد مردن ما جمعه ی ظهور شود . . .

.

.

من برای آمدنت  ای تک سوار گل دل را پر پر

قران به سر  گرفته فریاد کنان  باز نوحه سر می کنم

اشک چشمم اگر کم است برایت دلم را آب میکنم . . .

.

.

تا نقش تو هست نقش آیینه ما

بوی خوش گل نشسته در سینه ما

در دیده بهار جاودان می شکفد

با یاد تو ای امید دیرینه ما . . .
.

.

یک روز نسیم خوش خبر می آید

بس مژده به هر کوی و گذر می آید

عطر گل عشق در فضا می پیچد

می آیی و انتظار سر می آید . . .

.

.

ماندیم به داغ انتظارت، مددی

ما و غم ودرد بی شمارت، مددی

دلخسته از این غمی که در ریشه ماست

در آرزوی فجر بهارت، مددی

.

.

ای راحت دل، قرار جانها برگرد

درمان دل شکسته ما، برگرد

ماندیم در انتظار دیدار، ای داد

دلها همه تنگِ توست آقا برگرد . . .

.

.

دل از ما برد و روی از ما نهان کرد

خدایا با که این بازی توان کرد

تا کسی رخ ننماید نبرد دل ز کسی

دلبر ما دل ما برد به ما رخ ننمود . . .

.

.

عصریست غریب و آسمان دلگیر است

افسوس برای دل سپردن دیر است

هر روز بـهان ه ای گرفتیم و گذشت

عیب از من و توست عشق بی تقصیر است . . .

.

.

نگاه کن به قلب من که سرخ از غرور توست

نگاه کن به چشم من، به راه تا عبور توست

نگاه کن به جان من، در انتظار جمعه ای ست

که وعده داده اند و گفته اند ظهور توست . . .

.

.

خیمه نشین فاطمه دلم برات پر میزنه

اسم قشنگت آقا جون هر تپش قلب منه

دلم برای دیدنش می گیره از من بهونه

ندبه می خونم دوباره با اشکای دونه دونه . . .

.

.

گر پرده زرخ باز نماید مهدی(عج)

از خلق جهان دل برباید مهدی(عج)

ای شیعه چنان منتظر مولــی باش

گویی که همین جمعه بیاید مهدی(عج) . . .

.

.

جمعه یعنی یک غروب وعده دار /  وعده ترمیم قلب یاس زار

جمعه یعنی مادر چشم انتظار / درهوای دیدن روی نگار

جمعه یعنی یه سماء دلواپسی / می شود مولا به داد ما رسی . . . ؟

.

.

صبح بی‌تو رنگ بعد از ظهر یک آدینه دارد  / بی‌‌تو حتی مهربانی حالتی از کینه دارد

بی‌تو می‌گویند تعطیل است کار عشقبازی  / عشق اما کی خبر از شنبه و آدینه دارد

تعجیل در فرجش صلوات

.

.

یکی ازجمعه ها جان خواهد آمد / به درد عشق درمان خواهد آمد

غبار از خانه های دل بگیرید /که بر این خانه مهمان خواهد آمد . . .

(اللهم عجل لولیک الفرج)

.

.

از نو شکفت نرگس چشم انتظاری ام / گل کرد خار خار شب بی قراری ام

تا شد هزار پاره دل از یک نگاه تو  / دیدم هزار چشم در آیینه کاری ام . . .

بقیه اس ام اس ها در ادامه مطلب

از میان اشک ها خندیده می آید کسی / خواب بیداری ما را دیده می آید کسی

با ترنم با ترانه با سروش سبز آب / از گلوی بیشه خشکیده می آید کسی . . .

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

در اضطراب چه شب‌ها که صبح شان گم شد / چه روزها که گرفتار روز هـفتم شد

چه قدر هفته پر از شنبه شد، به جمعه رسید / و جمعه روز تـفرّج برای مردم شد

.

.

از هجر تو طبیعت ما گریه می کند / چشم تمام آینه ها گریه می کند

چشم انتظار آمدنت شیر خواره‌ای است / گهواره‌ای به کرب و بلا گریه می کند . . .

یا مهدی

.

.

یا این دل شکستة ما را صبور کن / یا لا أقل به خاطر زینب ظهور کن

دیگر بتاب از افق مکه ، ماه من! / این جاده های شب زده را غرق نور کن . . .

.

.

بازهم – صحبت فرداست قرارِ ما ها / بازهم – خیر ندیدیم از این فردا ها

چقدر پای همین وعده ی تو پیرشدند / جگر “مادر ها ” موی سر “بابا ها “

یا مهدی ادرکنی

.

.

یک شعر زیبا ( حتما بخوانید )

خدا خالق عشقه / محمد گل عشقه / علی مظهر عشقه / زهرا وجود عشقه

حسن نماد عشقه /  حسین سالار عشقه / عباس ساقی عشقه

زینب شاهدعشقه / سجاد راوی عشقه  / باقر کلام عشقه

صادق احیای عشقه /  کاظم صابرعشقه /  رضا ضامن عشقه

تقی جمال عشقه /  نقی پاکی عشقه / حسن بقای عشقه

مهدی قیام عشقه

اینم دعای عشقه: اللهم عجل لولیک الفرج



نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390 توسط فائزه ۞

به نام خدای بخشنده ی مهربان

خدای من ظلم ها را می بینیم و ساکت می مانیم این است مردانگی؟!

خدای من کودکان خسته و تنها را می بینیم و به این می گوییم مردانگی؟

علی مرد مردان کجایی که مردانگی تو را به دروغ یدک می کشند ؟!

آیا این شما آقای مردانگی ها نبودید که با بهترین خانم عالم  بهترین رفتار را می کردید.

آیا این پیامبر رحمت نبودند که فاطمه را دوست داشتند و خداوند نبود که بهترین هدیه اش را که دختری به نام فاطمه  بود را به پیامبر داد.

چه فراموش کرده ایم این حرف ها و این رفتارها را ؟! به اسم مردانگی با بهترین هدیه ی خدا و یک انسان به نام زن چه بی رحمانه رفتار می کنند؟

در عربستان زن به نام آدم شناخته نمی شود و در جاهای دیگر زن شده ابزاری برای بیشبرد اهداف مردهای نامرد؟!

چه خوش گفتند رهبرمان درباره ی زن و مسولیت او.پاینده باد رهبر عزیز.

برای سلامتی و ظهور منجی صلوات.   



نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390 توسط فائزه ۞
(تعداد کل صفحات:2)      1   2  

مقام معظم رهبری

درباره سایت
نویسندگان
نظر سنجی
آمار سایت
Blog Skin

کد موس مهدی (ع)-امام زمان:تک کد